
Madaline (K-62)
Talent en ambitie: Lerares worden!
Geboortejaar: 2003
Ondersteuning: 3580 euro.
Voor: Opleiding Swahili en Aardrijkskunde aan Baraton university.
Periode: 2022-2026
Status: Gestart in september 2022. Heeft moeten switchen naar Swahili ipv Frans.
Geboortejaar: 2003
Ondersteuning: 3580 euro.
Voor: Opleiding Swahili en Aardrijkskunde aan Baraton university.
Periode: 2022-2026
Status: Gestart in september 2022. Heeft moeten switchen naar Swahili ipv Frans.
Financiering
Combinatie van specifieke en algemene particuliere donaties.
Combinatie van specifieke en algemene particuliere donaties.
Uit de aanvraag (augustus 2022):
"I am the second born in a family of 5 children. I come from a disadvantaged background whereby my father is 63 years and affected healthwise due to drinking cheap liquor as a result of psychiatric illness in the past. My mother is 45 years old and she is ill from asthma attacks regularly. Both parents have no permanent income and they depend on casual work when its available. My mother is mostly the one who works and she struggles to get some money to buy us food for the 7 of us in the family."
"I am the second born in a family of 5 children. I come from a disadvantaged background whereby my father is 63 years and affected healthwise due to drinking cheap liquor as a result of psychiatric illness in the past. My mother is 45 years old and she is ill from asthma attacks regularly. Both parents have no permanent income and they depend on casual work when its available. My mother is mostly the one who works and she struggles to get some money to buy us food for the 7 of us in the family."
Ambitie/droom:
I would really love to study and achieve first class honours and further my studies to become a university lecturer in French and Geography. The better position will enable me achieve my other dreams of supporting my family while mentoring any other bright girl from disadvantaged background and support her to achieve her dreams."
I enjoy writing and reciting poems about fairness to all human life. I master languages very fast and I currently speak French and English fluently next to Swahili and Mother tongue. In my high school time I was the French President, which means the leader of the French department of the school and I balanced always performing well in academics. I also recite poems in French during music festivals. I studied at Starehe girls secondary school in Nairobi and was the best French student of my year.
I would really love to study and achieve first class honours and further my studies to become a university lecturer in French and Geography. The better position will enable me achieve my other dreams of supporting my family while mentoring any other bright girl from disadvantaged background and support her to achieve her dreams."
I enjoy writing and reciting poems about fairness to all human life. I master languages very fast and I currently speak French and English fluently next to Swahili and Mother tongue. In my high school time I was the French President, which means the leader of the French department of the school and I balanced always performing well in academics. I also recite poems in French during music festivals. I studied at Starehe girls secondary school in Nairobi and was the best French student of my year.
September 2022
Vandaag hoorden wij van Magdaline dat er bij aankomst op de universteit bleek dat er onvoldoende studenten waren om de leergang Frans richting universitair docentschap te vullen. Wel een opleiding om tolk te worden, maar dat was niet de droom van Magdaline. Haar werd voorgesteld dat ze wel de opleiding Kiswahili en Geography kon kiezen. Ook in Swahili had zij het heel goed gedaan met een 9,5 op de middelbare school. Wij denken dat ze daarmee een goede keuze maakt, maar wel erg jammer voor haar Frans en weer een duidelijk teken dat in Kenia het lang niet altijd gaat zoals je graag wilt of denkt. Zij heeft al een kamer gevonden samen met een andere student.
Vandaag hoorden wij van Magdaline dat er bij aankomst op de universteit bleek dat er onvoldoende studenten waren om de leergang Frans richting universitair docentschap te vullen. Wel een opleiding om tolk te worden, maar dat was niet de droom van Magdaline. Haar werd voorgesteld dat ze wel de opleiding Kiswahili en Geography kon kiezen. Ook in Swahili had zij het heel goed gedaan met een 9,5 op de middelbare school. Wij denken dat ze daarmee een goede keuze maakt, maar wel erg jammer voor haar Frans en weer een duidelijk teken dat in Kenia het lang niet altijd gaat zoals je graag wilt of denkt. Zij heeft al een kamer gevonden samen met een andere student.

Magdaline met commissie Kenia