Talent en ambitie: Lerares worden!

Geboortejaar: 2003

Ondersteuning: 3580 euro.

Voor: Opleiding Swahili en Aardrijkskunde aan Baraton university.

Periode:
2022-2026

Status: Gestart in september 2022. Heeft moeten switchen naar Swahili ipv Frans.

Financiering
Combinatie van specifieke en algemene particuliere donaties.
Uit de aanvraag (augustus 2022):
"I am the second born in a family of 5 children. I come from a disadvantaged background whereby my father is 63 years and affected healthwise due to drinking cheap liquor as a result of psychiatric illness in the past. My mother is 45 years old and she is ill from asthma attacks regularly. Both parents have no permanent income and they depend on casual work when its available. My mother is mostly the one who works and she struggles to get some money to buy us food for the 7 of us in the family."
Ambitie/droom:
I would really love to study and achieve first class honours and further my studies to become a university lecturer in French and Geography. The better position will enable me achieve my other dreams of supporting my family while mentoring any other bright girl from disadvantaged background and support her to achieve her dreams."
I enjoy writing and reciting poems about fairness to all human life. I master languages very fast and I currently speak French and English fluently next to Swahili and Mother tongue. In my high school time I was the French President, which means the leader of the French department of the school and I balanced always performing well in academics. I also recite poems in French during music festivals. I studied at Starehe girls secondary school in Nairobi and was the best French student of my year.
September 2022
Vandaag hoorden wij van Magdaline dat er bij aankomst op de universteit bleek dat er onvoldoende studenten waren om de leergang Frans richting universitair docentschap te vullen. Wel een opleiding om tolk te worden, maar dat was niet de droom van Magdaline. Haar werd voorgesteld dat ze wel de opleiding Kiswahili en Geography kon kiezen. Ook in Swahili had zij het heel goed gedaan met een 9,5 op de middelbare school. Wij denken dat ze daarmee een goede keuze maakt, maar wel erg jammer voor haar Frans en weer een duidelijk teken dat in Kenia het lang niet altijd gaat zoals je graag wilt of denkt. Zij heeft al een kamer gevonden samen met een andere student.

Maart 2023
We hebben veel contact met Magdeline, Zij is vaak online en deelt informatie hoe het op school gaat en hoe het met haar gaat. Ze deelt een kamer met een schoolgenoot en van daaruit kan ze naar de universiteit lopen. Tot nu toe heeft ze alle tentamens goed gehaald. Ze zijn nu alweer bezig met het einde van academic jaar-examen. Naast haar schoolleven luistert ze veel naar Franse, Spaanse en Engelstalige muziek. Ook houdt ze zich bezig met een global platform genaamd GGBC (Global Give back Circle) dat werd geinitieerd nadat Michelle Obama en een aantal gerenomeerde vrouwen een campagne begonnen om meisjes uit arme gezinnen te empoweren door Onderwijs.
Ze kwam ook in de kalender van deze organisatie vorig jaar 2022 (Digital Generation: Our Generation).
Microsoft mentors probeert te helpen om de digital divide in Kenya te overbruggen. Ze heeft een Franstalige mentor in de USA met wie ze ook in Frans kan chatten. Want ze houdt van de Franse taal. Ze is zich heel erg bewust van haar rol, zo is te zien bij de opmerking van haar Franse mentor Alice Ancel (Senior Partner Development Manager):


Magdaline is a bright student who impressed me with her first letter. She is determined to succeed and dedicated to working hard. While supporting her family she focuses on furthering her education to have a successful career. Mentoring Magdaline has inspired me to evaluate my own successes and challenges.